The Collection of Ohara and Kojima: A Mirror Reflected the Japanese View to the Europe in the Early 20th Century
The Ohara Museum of Art—the first museum to exhibit European art—was born in Japan on November 5, 1930. It was based on the personal experience of Torajirō Kojima (1881–1929) as a Japanese artist painting in the Western style and on the reception of Europe in Japan in the social condition at the beginning of the twentieth century. At that time, many young Japanese artists wished to make art in the European style, even though they had no opportunity to truly appreciate the European art. Kojima, one of these young painters, was fortunately allowed to stay in Europe for four and a half years. During that time, he had not only been brushing up on his own art, but had also become strongly aware of the necessity for a so-called “museum of Western art” in Japan. Ōhara answered his call.
They began collecting artworks for the Japanese public. Just after the First World War, between 1919 and 1923, Ōhara dispatched Kojima twice to Europe, and Kojima collected works across many countries with the cooperation of some French artists Authentic paintings by impressionists had hardly been introduced in Japan, and Kojima might have considered them indispensable to convey the present of European art. While his personal connection was limited, he attempted to visit Claude Monet and directly obtained one of his paintings. On the other hand, Ōhara had personally collected Pierre-Auguste Renoir’s Woman by Spring in 1914. Although not perfect, Ōhara and Kojima’s collection was a mirror that reflected the social condition of the Japanese and their view of Europe in the early twentieth century. Focusing on this point, my presentation will rely on Kojima’s diary, letters, and primary materials to clarify how impressionist works were collected by one Japanese businessman and painter and the significance of such a collection in Japan.
Nous utilisons des cookies pour optimiser notre site web et notre service.
Fonctionnel
Toujours activé
Le stockage ou l’accès technique est strictement nécessaire dans la finalité d’intérêt légitime de permettre l’utilisation d’un service spécifique explicitement demandé par l’abonné ou l’utilisateur, ou dans le seul but d’effectuer la transmission d’une communication sur un réseau de communications électroniques.
Préférences
Le stockage ou l’accès technique est nécessaire dans la finalité d’intérêt légitime de stocker des préférences qui ne sont pas demandées par l’abonné ou l’utilisateur.
Statistiques
Le stockage ou l’accès technique qui est utilisé exclusivement à des fins statistiques.Le stockage ou l’accès technique qui est utilisé exclusivement dans des finalités statistiques anonymes. En l’absence d’une assignation à comparaître, d’une conformité volontaire de la part de votre fournisseur d’accès à internet ou d’enregistrements supplémentaires provenant d’une tierce partie, les informations stockées ou extraites à cette seule fin ne peuvent généralement pas être utilisées pour vous identifier.
Marketing
Le stockage ou l’accès technique est nécessaire pour créer des profils d’utilisateurs afin d’envoyer des publicités, ou pour suivre l’utilisateur sur un site web ou sur plusieurs sites web ayant des finalités marketing similaires.